Özbabacan’ın 15 Yeni T480 Çekici Alımı
Kayseri merkezli olarak uluslararası lojistik hizmetleri sunan Özbabacan, tamamı Renault Trucks araçlardan oluşan filosunu 15 adet T480 çekici ile genişletiyor. Özbabacan, Kayseri’de Renault Trucks’ın Excellence Predict hizmetini ilk deneyimleyen firmalardan biri olmuştu. Bu hizmetten duydukları memnuniyet sonucunda yeni alımlarında da önleyici ve öngörülü bakım onarım sözleşmesini tercih etti.
1995 yılında bir aile şirketi olarak kurulan Özbabacan Uluslararası Nakliyat, artık ikinci nesil yöneticilerin de katılımıyla faaliyetlerine devam ediyor. Şirket, yüzde 70 oranında mobilya ürünlerinin lojistiğini sağlarken, otomotiv ve yan sanayi gibi farklı ürünlerin de taşımacılığını yapıyor. Özbabacan, Almanya, Hollanda ve Avusturya başta olmak üzere tüm Avrupa ülkeleri, Asya ve Türki Cumhuriyetleri hatlarında aktif olarak hizmet sunuyor.
Kayseri’nin Stratejik Konumu ve Özbabacan’ın Rolü
Özbabacan Uluslararası Nakliyat Yönetim Kurulu Başkanı Özcan Özkan, teslimatta yaptığı açıklamada şunları belirtti: “Türkiye’nin merkezinde yer alan ve geçmişten günümüze İpek Yolu üzerinde bulunan Kayseri, uygun coğrafi konumunun da etkisiyle önemli bir sanayi ve ticaret merkezi olma özelliğine sahip. Kayseri ve bölgesi, günümüzde mobilya, metal ürünleri, gıda ürünleri, makine ve ekipmanları ile kauçuk ve plastik üretimiyle dış ticaret alanında önemli bir rol oynuyor. TÜİK verilerine göre Kayseri’de 2023 yılında yaklaşık 3 milyar 625 milyon dolar değerinde ihracat yapıldı. Bu noktada dış ticarette, üretilen mal ve kalitesi kadar, fiziki mal akışı ve hizmet kalitesinin de önem taşıdığı bir gerçek. Dolayısıyla Özbabacan olarak alternatifli uluslararası taşımacılığıyla, bağlantılı lojistik destekler vererek, uluslararası mal değişimini sağlarken, ticareti ve sanayiyi desteklemeyi hedefliyoruz. Bu kapsamda Renault Trucks ile ilk iş birliğimize 2003 yılında başladık. Gerek araçların performansı ve yakıt tasarrufu, gerekse satış sonrası hizmetleri nedeniyle artık Renault Trucks çekicilerden oluşan tek markalı bir filoya sahibiz.”
20 yılı aşkın iş birliği ile tek markalı filo
Özcan Özkan, lojistik hizmeti sunan bir ağır vasıta filosunun tek markalı olmasının birçok avantaj sağladığını belirterek şunları ekledi: “Öncelikle tek bir çözüm ortağınız olması süreçleri kolaylaştırıyor, operasyonel verimliliği arttırıyor ve zaman yönetimine katkı sağlıyor. Öte yandan araç donanımlarının uyumu, operasyonel esnekliği arttırıyor. Araçlarımız da treyler donanımlarımız da tek markalı olduğundan ekipman uyumundan hem bizler hem de sürücülerimiz memnun. Tüm bu etkenler ile işletim maliyetlerinde de fayda sağlıyoruz. Bu nedenle Renault Trucks ile iş birliğimiz kesintisiz devam ediyor.”
Özbabacan, Kayseri ve bölgesinde Renault Trucks araçlarının satış ve satış sonrası hizmetlerini yürüten Saygı Otomotiv’den destek alıyor. Saygı Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Saygı, şunları belirtti: “Özbabacan Uluslararası Nakliyat, 20 yılı aşkın süredir Renault Trucks ailesinin Kayseri’deki önemli üyelerinden biri. Araçlarımıza, teknolojilerine, yeniliklerine çok hakimler ve bu da operasyon süreçlerimizi oldukça kolaylaştırıyor. Excellence Predict hizmetini kullanmaları da araçların daha uzun süre operasyonda kalmasına, duruş sürelerinin kısalmasına ve hizmet sürelerinin artmasına katkı sağlıyor. Ayrıca belirtmeliyim ki Predict hizmetlerimizi uzun süre deneyimledikten sonra tekrar tercih etmeleri, bizim için önemli bir referans oluyor.”
Predict ile Öngörülü Filo Yönetimi
Renault Trucks’ın sunduğu Excellence Predict önleyici ve öngörülü bakım onarım sözleşmesi ile araçların verileri uzaktan detaylı bir şekilde inceleniyor ve olası arızaların önceden tespiti sağlanıyor. Excellence Predict, arıza meydana gelmeden önce önlem alarak müşterilerinin operasyonlarının kesintiye uğramamasını ve öngörülmeyen maliyetlerin azaltılmasını destekliyor. Sağlanan verilerin analizi sonucunda olası bir arıza, 3 hafta ile 3 ay öncesine kadar tespit edilebiliyor.
Excellence Predict sözleşmesi ile araçların kritik bileşenlerinin arıza kodları analiz ediliyor. Olağandışı bir durum tespit edilirse, veri analiz merkezi aracın servise girişini organize etmek üzere bayi ile iletişime geçerek müşterinin hızlıca bilgilendirilmesini sağlıyor ve olası bir arıza riskini ortadan kaldırıyor. Bayi, aracın serviste mümkün olduğunca az zaman geçirmesini sağlamak için parça temini, bakım ve onarım planlamasını organize ediyor. Böylece zaman ve maliyet tasarrufu sağlanarak araçlar rotalarına devam edebiliyor.