Deniz Taşımacılığı Güzergâh Değişikliği ve Küresel Etkileri

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Deniz Taşımacılığı Güzergâh Değişikliği

Deniz Taşımacılığı Güzergâh Değişikliği

İran destekli Husilerin Kızıldeniz’den geçen ticari gemilere saldırıları nedeniyle Süveyş Kanalı üzerinden taşımacılık yapan armatörlerin tamamı güzergâhı değiştirdi. Artık gemiler Güney Afrika’dan Ümit Burnu’nu dolaşarak Avrupa’ya ve oradan Türkiye’ye gelebiliyor. Yeni rota Çin ile Türkiye arasındaki mesafeyi 3 aya kadar uzatırken, güzergâh değişikliği navlun ve nakliye maliyetlerinin 2 katına çıkmasına sebep oldu.

Krizin Küresel Etkisi

2023 yılında 25 trilyon dolara ulaşan dünya ticaretinin yüzde 12’sinin, deniz taşımacılığının ise yüzde 30’unun Kızıldeniz’den yapıldığına dikkat çeken Vega Makine A.Ş. Genel Müdürü S. Selim Zengin, krizin dünya ticaretinin dengesini bozduğunu belirtti. ABD ve Çin’in bölgeye askeri güç göndermesine rağmen krizin çözümüne henüz ulaşılamadığını ifade etti.

Alternatif Taşımacılık Yöntemleri

Kızıldeniz krizine karşı alternatif taşımacılık yöntemleri üzerine de değinen S. Selim Zengin, yeni dönemde tren ve uçak taşımacılığının tartışıldığını vurguladı. Ancak, teslimat sürelerinin uzunluğu ve maliyetlerin yüksekliği nedeniyle bazı zorluklar yaşandığını belirtti. Özellikle uçak navlun fiyatlarının yüksekliği ve güvenlik nedeniyle belirli ürünlerin taşınmasında yaşanan sıkıntılara dikkat çekti.

S. Selim Zengin, geçen yıl 4-11 Ocak haftası Kızıldeniz’den 200 gemi geçerken, 2024 yılının aynı dönem ve haftasında bu rakamın yüzde 66 düşüş ile 122’ye gerilediğini belirterek krizin etkisinin devam ettiğini dile getirdi.

Deniz Taşımacılığı Güzergâh Değişikliği ve Küresel Etkileri

Bültene Abone Olun

Lojistik sektör haberlerine ilk önce ulaşmak için bültenimize abone olun.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

intralojistik ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!